تجارت الکترونیک
نوشته شده توسط : جعفری

تجارت الکترونیک یا به اختصار «تجارت الکترونیک» شامل همه اشکال تجارت در اینترنت می شود، چه از طریق تلفن همراه از طریق تلفن هوشمند یا مستقیماً از طریق رایانه شخصی و لپ تاپ.

ما نگاهی دقیق‌تر به مواردی که هنگام راه‌اندازی تجارت الکترونیک خود باید به آن‌ها توجه کنید، فرصت‌ها و خطراتی که تجارت آنلاین به همراه دارد و چگونه می‌توانید از رفتار خرید مردم از طریق فروشگاه آنلاین خود برای خود و بازاریابی خود استفاده کنید، خواهیم کرد. . طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اصفهان

این چیزی است که امروز در انتظار شماست
تعریف: تجارت الکترونیک چیست؟
مزایا و معایب تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک B2B
فروشگاه آنلاین: سیستم ها و امکانات
سیستم های پرداخت در تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک و حسابداری
تجارت الکترونیک – بهترین فروشگاه های آنلاین
نتیجه

تعریف: تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت آنلاین را می توان به حوزه های تجارت به تجارت یا به اختصار B2B و تجارت به مصرف کننده یا به اختصار B2C تقسیم کرد و شامل کلیه فعالیت های تجاری است که در اینترنت انجام می شود. بنابراین این اصطلاح بسیار گسترده است، که جای تعجب نیست، زیرا تجارت الکترونیک نه تنها برای مدت طولانی ایجاد شده است، بلکه به سرعت در حال رشد است.

تجارت الکترونیک

خرده فروش آنلاین چیست؟
اگر یک فروشگاه آنلاین یا یک پلت فرم اینترنتی دارید که از طریق آن خدمات یا کالاهای خود را برای سفارش در دسترس قرار می دهید، به شما به عنوان یک خرده فروش آنلاین گفته می شود. در استفاده روزمره، خرده فروش آنلاین اغلب به عنوان خرده فروش اینترنتی شناخته می شود. اما خرده‌فروشی نیز وجود دارد که هم فروشگاه آجر و ملات و هم یک فروشگاه آنلاین را به طور همزمان اداره می‌کند.

تاجر تجارت الکترونیک
بازرگان تجارت الکترونیک هنوز یک کارآموزی نسبتاً جدید است. از آگوست 2018 فقط امکان انجام آموزش در آن وجود داشته است. پس از مدت کوتاهی مشخص شد که این آموزش بسیار مورد استقبال قرار گرفت و از تقاضای زیادی برخوردار بود. هیچ شرایط صلاحیت مدرسه خاصی برای پذیرش در دوره آموزشی برای تبدیل شدن به یک تاجر وجود ندارد. تنها نمرات خوب در دروس ریاضی، آلمانی و اقتصاد انتظار می رود. آشنایی خوب با زبان انگلیسی و مهارت های تفکر تحلیلی نیز مزیت محسوب می شود. دوره آموزشی دوگانه 3 سال به طول می انجامد. بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان

تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیک
اصطلاح تجارت الکترونیک اغلب به عنوان مترادف تجارت الکترونیک استفاده می شود. اما تفاوت آشکاری بین این دو اصطلاح وجود دارد. کسب و کار الکترونیکی به شروع، توافق و توسعه فرآیندهایی اشاره دارد که ارزش افزوده در نظر گرفته می شود و با استفاده از فناوری اطلاعات انجام می شود.

در مقابل، در حوزه تجارت الکترونیک شما بر فرآیندهای تراکنش الکترونیکی تمرکز می کنید. این فرآیندها را تجارت آنلاین می نامند. بنابراین تجارت الکترونیک تنها بخشی از تجارت الکترونیکی است.

مراقب امور مالی خود باشید
حسابداری ساده برای موسسان و افراد خوداشتغال. هم اکنون با 50 درصد تخفیف.

همین الان تخفیف خود را دریافت کنید
آن را به مدت 14 روز رایگان امتحان کنید
مزایا و معایب تجارت الکترونیک
تغییرات دیجیتال بیشتر و بیشتر صنایعی را تحت تأثیر قرار می دهد که نمی توانند از ارائه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین اجتناب کنند.

مزایای تجارت الکترونیک

مزایا از دیدگاه مشتری آشکار است. فروشگاه های آنلاین به صورت شبانه روزی در دسترس هستند، قیمت ها را می توان به صورت شفاف و در زمان واقعی مقایسه کرد، حمل و نقل معمولا رایگان است و اغلب فقط مدت کوتاهی طول می کشد. معمولا از زمان سفارش تا دریافت کالا فقط یک تا سه روز طول می کشد. اگر محصولی در این کشور موجود نباشد، به سادگی در سطح بین المللی سفارش داده می شود. به لطف روش‌های پرداخت آنلاین و فروشگاه‌هایی با ارسال در سراسر اروپا یا سراسر جهان، این دیگر اصلاً مشکلی نیست.

از منظر تجاری، تمام نکاتی که به عنوان مزیت برای مصرف کنندگان ذکر شد، لزوماً سودمند نیستند، اما حداقل فرصت هایی را ارائه می دهند. شفافیت قیمت می تواند برای برخی شرکت ها مشکل ساز باشد، اما برای برخی دیگر ایده آل است. عامل تعیین کننده در اینجا موقعیت خود شماست: آیا می خواهم ارزان ترین ارائه دهنده باشم یا شاید بتوانم با خدمات ویژه امتیاز کسب کنم و در نتیجه به قیمت بازار بالاتری دست پیدا کنم؟

معایب تجارت الکترونیک
جایی که نور وجود دارد، سایه نیز وجود دارد و بنابراین در حوزه تجارت آنلاین معایبی وجود دارد. از دیدگاه شرکت، بزرگترین کاستی نرخ بازگشت است، یعنی تعداد محصولاتی که بازگردانده می شوند. هزینه های بالای پست می تواند به سرعت حاشیه های سفارش را کاهش دهد. ممکن است کالاها نیاز به تمیز کردن کامل داشته باشند و چالش‌های لجستیکی نیز در همه جا وجود دارند. با این حال، از دیدگاه مصرف کننده، به سختی هیچ معایبی وجود دارد، حداکثر اپراتورهای غیرقابل اعتمادی وجود دارند که می توانند زمان و اعصاب خود را هزینه کنند و این واقعیت است که مغازه های شهری که در آن زندگی می کنید کمتر و کمتر می شود.

تجارت الکترونیک در مقابل خرده فروشی آجر و ملات
تجارت آنلاین، یعنی تجارت الکترونیک، مزیتی نسبت به تجارت ثابت دارد، زیرا شما هر دو هزینه شخصی دارید





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: